mandag den 25. april 2016

Plantehold

For første gang i mit liv, har jeg sået frø... Ok - jeg har vel lavet karse i børnehaven da jeg var lille, men det er på det niveau jeg er ;0)

Jeg synes det var spændende at tale med mine drenge om, hvilke ting vi havde i køleskabet, der kan spire - det gav flere gode snakke, der har rustet mig til at forsøge at så med børnene på mit arbejde. Ligeledes har vi brugt tid på at gå i haven og hvor vi ellers har færdes i naturen, for at se efter frø.



Vi begyndte med et hvidløg, der vist har ligget LIDT for længe i køleskabet... Der er intet kommet op endnu.





Herefter har vi afprøvet noget jeg har set på nettet et sted - at så en skive tomat. Det virker - men det giver ikke nær så mange spirer som når man tager kernerne ud af tomaterne.


Herefter tog vi kernerne ud på et stykke køkkenrulle og lod dem tørre i et døgns tid.
Det gav stort udbytte skal jeg love for!
Tomaterne er blevet plantet om, så der nu er mere plads til at gro. Hele projektet er overgivet til min gamle farmor, da vi er ved at pakke ned for at flytte.

"Der er da også kerner i røde pebre, mor!"
Det måtte jeg gi' Emil ret i - så dem såede vi også.
 

Her er de skrabet ud og lagt ned i jorden.


Og efter tålmodig venten dukkede denne op: 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar