mandag den 25. april 2016

Plantehold

Da vi var på ferie kom vi ud at køre i bus med en venlig chauffør, der gav drengen et par sjove frugter. Vi fandt aldrig ud af, hvad det var - de havde en kraftig, syrlig smag som Anton og Emil ikke brød sig om, så jeg spiste dem. De hang på træerne rundt omkring i hele byen - og min fornemmelse er, at tyrkerne bare gik og plukkede af dem.

Inden i var der disse sten - som vi selvfølgelig tog med hjem for at så.
Der er endnu ikke sket noget med det projekt.

Vi tog også disse frø fra en stor blå plante vi har i haven.

 Og se en gang, hvor heldige vi var: 




Vi har sankthansurt i havene - så dem snuppede vi også nogle af:


Der er desværre ikke sket noget med frøene endnu.


 YES - her er så hagen ved ikke at lave sine hjemmeopgaver lige efter billederne er taget! Jeg aner ikke, hvilken en plante vi har taget disse frø fra! Kasserne er hos min farmor og lige nu kan jeg ikke få fat i hende så hun kan fortælle mig, hvad der står på sedlen. 

Vi fandt nogle frø i stokroserne - og da de breder sig med lynets hast og skyder op de mærkeligste steder herhjemme, så troede jeg det var piece of cake at få dem til at gro - men nej! Ikke endnu ihvertfald.


Vi har også sået lupiner - uden resultat endnu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar