lørdag den 23. april 2016

...tilrettelægge, gennemføre og evaluere pædagogiske aktiviteter i uderummet

Endelig blev det tid til at gennemføre den næste pædagogiske aktivitet.
Sokke-Paintball!
En masse sokker fyldes med mel, hvorefter der bindes knude. Banen laves med skjul af halmballer eller andet - og så bygges der en base i hver ende af banen.
I basen er et flag placeret som modstanderne skal erobre. Kun underhåndskast er tilladt og når man bliver skudt, skal man straks lægge sokkerne fra sig og gå ned bag egen base og tælle til 10 inden man igen kan være med. Skulle man være uheldig at ramme en modstander i hovedet, og hvis man selv er højere end den pågældende, ja så er man død.

Det er et spil som alle kan deltage i - på det ene hold fik en lille pige hovedrollen, fordi hun formåede at snige sig til at erobre modstandernes fane et par gange. Det handler om at vinde (og de fleste går meget op i det) - men samtidig er der rigtig meget omsorg med i spillet. De store tager hensyn til de små. De tanker jeg havde gjort mig inden, handlede om, at alle børn skulle have lyst til at være med og føle sig som en vigtig del af spillet. Alle kan bidrage med noget. De mindste kan samle sokker og de store skyder ret præcist efter modstanderne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar